Шопинг Манията / Интернет Магазините и още нещо

В 21 век в глобалното село наречено "интернет", българите изостават в onlike покупките от чуждестранните сайтове. Повечето нямат и кредитна култура (за това ще говорим в друга тема какво е кредитна култура и как кредитната карта може да е най добрия приятел на човек, но може и да е най опасното което може да му се случи) и по този начин губят време,а и в повечето случаи доста пари.
В интернет можете да проверите цената на дадена стока и да я сравните с други online магазини.
Ако обаче отидете да кажем в някой Mall, там няма как да проверите реалната цена на стоката която купувате и почти 100% сигурно е,че ще купите нещо с голяма надценка. Причините за това са много (високия наем на помещението, заплатата на персонала и т.н.) и са неизбежни за бизнеса решил да отвори offline магазин.
За сметка на това разходите за един Online магазин са :
1. Хостинг на година - 130$-200$ в началото (ако нямате повече от 10 000 посещения на месец, не ви трябва по скъпо хостинг). Постепенно тази цена ще се вдига на година (повече посещения = повече клиенти = повече продажби), но и приходите от магазина ще ви се вдигат.
2. Domain - 10.99$ на година. Това е постоянна константа (не се очаква повишение на цената на domain-ите за близките години)
3. Начална оптимизация и реклама на online магазина - 0-10 000 000$.

Да си поговорим малко за рекламата и оптимизацията на един сайт. Това е обширна тема и може да се каже много за нея. Оптимизацията помага на вашия сайт да излиза на предни позиции при търсене в Google например. Ако човек реши да търси някаква стока е нормално да влезне в Google и да напише "името на стоката+цена". По този начин ще му се покажат всички страници които съдържат името на стоката и имат цена в текста на страницата. Работата на оптимизатора е да направи такива ключови думи и onpage (а в последствие и offpage) оптимизация, че Google да разбере, че в този магазин фигурира стоката Х и тя се продава на цена Y. Това се нарича onpage оптимизация и е 100% задължителен. Без него Google пак ще определи какво имаме в нашия магазин, но  няма да се класираме по същия начин по който бихме се класирали, ако му бяхме казали точните думи. След onpage оптимизацията следва offpage. Offpage оптимизацията се състои в това да поставим линк към нашия магазин на други сайтове свързани с нашата тематика. Това сигурно е много объркващо и за това ще ви дам пример.

Сайт 1 е личен блог на Пешо. Пешо си е купил Стока Х и решава да напише колко е доволен от нея. Ако някъде в текста (например на името на стоката Х), той постави link към нашия сайт, Google след "прочитане" на статията на Пешо, ще види, че има линк за Стока Х сочеща към нашия магазин и ще разбере, че нашия магазин има 1 входящ линк с ключови думи "Стока Х".

Начина да си добавим такива линкове са няколко.
Единия (не е за препоръчване) е да си платим. От известно време Google има методи и намира такива платени линкове. След намирането на такъв линк, вместо да ви класира на по предни позиции, получавате наказание от Google и спадате (при по тежки случаи може и изобщо да премахне сайта ви от търсенията) в позициите.
Втория е чрез статии/текстове и по дълги описания на стоката. Ако започнем да си водим блог на магазина и в него подробно описваме преимуществата на стоката и нейните недостатъци, това е приема от Google и ще спомогне за по предно класиране при търсенето. Това е сбито описание на оптимизацията. Може да се пише още много за оптимизацията и има хиляди книги за това. Всеки желаещ може да ги намери свободно в интернет. Ако не можете, оставете коментар и ще ви пратя линк с няколко от полезните книги които съм изчел и са ми помогнали в оптимизацията.

Другия начин да си докарате клиенти още от началото е рекламата. За целта ще разгледаме системата за реклама на Google Adwords. В нея можете да рекламирате сайта си и той да излиза по ключовите думи които желаете на първи места (най отгоре и встрани на страницата с търсения). Дотук всичко е розово, НО (винаги има едно НО) за съжаление вашата конкуренция ползва същите методи и може да рекламира по същия начин като вас.


Нагледен пример на търсене по ключови думи  "купи подарък".
На позиция 1 можете да видите търсените от нас ключови думи.
На позиция 2 е първия сайт (този който е най добре оптимизиран по ключовите думи от позиция 1)
На позиция 3 виждаме хората които плащат в Google Adwords да излизат по тези ключови думи.

По тези ключови думи имаме 1 сайт оптимизиран до степен първо място и 6 сайта които плащат за реклама.
В момента на писането на статията сайта който разгледаме www.kupi-podaruk.com излиза на първо място по следните думи (отстрани на всяка дума ще напишем и цената която хората плащат за да излизат с платена реклама отстрани):
купи подарък  - 0.05$ на клик
kupi podaruk - 0.01$ на клик
евтини подаръци - 0.09$ на клик
vw ключ - 1.25$ на клик

Няма коментари:

Публикуване на коментар