Как бях измамен от eBay и PayPal и що за маймуни работят в тези сайтове като support ?!?

Това е вярно и зa support-а им.

Никога до сега не съм имал проблеми с PayPal и пазаруване в eBay, но за всяко нещо си има първи път.
Ето какво се случи стъпка по стъпка:
Познат ме моли да играя един търг за маратонки.
Играя го и печеля.
В секундата в която търгът свърши, продавача почва да ми пише да платя веднага за тях защото така е написал в описанието на търга..

BUY NOW £45! Cheapest bestest!
These have been used but doesnt really look like it these are in good condition need a lityle baby wipe rub down and youv got a new pair of trainers.just a bit worn in side the shoe but doesnt effect your feet in anyway.i payed £110 for these.most comfyest trainers iv worn.
(THESE WILL BE RELISTED IF UNDER £40)
!OFFERS AVILABLE!
No box..grab a bargain today
Most pay instantly after winning
Goodluck happy bidding!
Тогава се зачетох в описанието и видях разваления Ханхлийски ( most=must ) и се усъмних защо ме кара толкова бързо да платя нещо (по правилата не eBay имам над 4 дена от печеленето да платя).
Изпратих му отговор, че няма да платя веднага (нямах и достатъчно пари в картата) и ще платя след няколко дена.
Продавача ми отговори, че тогава търгът отпада и той ще ги пусне за продажба пак (защото нямало плащане веднага).
Съгласих се (а и след прочитане на писаниците му и зора който даде се усъмних в самия продавач) на отказа и подадох Cancel към eBay за да не се налага да плащам.

Същия Cancel се прие от продавача и всичко е наред (продавача пуска маратонки за продажба отново както се вижда и на снимката горе).
Няколко дена след това играя още няколко чифта маратонки и ги печеля. Тъй като търговете свършваха късно и бях нощна смяна реших да ги събера наведнъж и да ги платя наведнъж (вместо да се логвам в eBay и после в PayPal за всяко едно плащане)

Тук и беше "моята грешка"... По неизвестни за мен причини eBay ВКАРВАТ ОТКАЗАНА ПОРЪЧКА в фактурата при другите неща които си поръчал и ако не провериш внимателно какво плащаш ще изгориш като мен.
Малко след като направих плащането се замислих, че сумата е прекалено голяма (88 GBP) и нещо допълнително е сложено в фактурата от eBay. След проверката откривам как въпросните "отказани маратонки" са влезнали магически в фактурата и парите са излетели от картата ми.
Обясних ситуацията на момчето за което ги играех и той каза, че ще ги плати и няма проблем. Писах на продавача да ги прати и той отговори, че веднага ги пращал.
Рейтинга до момента на търга беше 12 положителни. След това явно е започнал да мами.


Като цяло нямам проблем с това някой да се опитва да ме измами (защото ги хващам още в началото), но проблема тепърва започва с този продавач, eBay и PayPal като цяло.

Чакайки маратонките си в продължение на над 1 месец усещам, че нещо не е наред (не е пратил и номер за проследяване) и решавам да отворя диспут в eBay за маратонките.
Първи проблем е, че реално менюто за оплакване вече го нямаше (отляво е нормалното меню, в дясно е менюто когато транзакцията е отказана). След малко едитване в URL-то (отварям Dispute на стока която имам тази опция и променям Item ID да е като на стоката за която нямам тази опция).
Следващия проблем


Отварям аз Dispute за неполучена стока и след 1 минута получавам отговор, че Dispute-а ми е затворен защото не са ме чули 30 дена ?!?!?
Dispute-a e отворен на 5 Март (днеска е 25) и ми го затварят на 5 март 1 минута след отварянето с обяснение "Не сте ни отговорили на запитването 30 дена и за това ви го затваряме"..
Разбрах, че явно нещо е тотално объркано и решавам да отворя Dispute в PayPal.
При опит да отворя Dispute в PayPal за неполучена стока ми изваждаше съобщение "Имате отворено оплакване в eBay за тази транзакция и не може да се оплаквате при нас" за неполучена стока.
Съответно не мога да се оплача при тях за неполучена стока и решавам да отворя Dispute за неоторизирана транзакция (платил съм аз, но за нещо което не съм вкарал в фактурата реално, а eBay са го набутали по неизвестни причини).

Case го затварят с обяснение, че не било предназначено за тази категория и съответно сега тотално не може да се отвори case за тази транзакция в PayPal (в eBay също защото така е направена системата им, че при затваряне на Dispute за транзакция или покупка на нещо, то е крайно и не ги интересува какво реално се получава).

Най забавните моменти (макар, че на мен ми се плаче от такива отговори) от PayPal support-a

Браво на Vadim от support-a на PayPal който единствено явно прочете какво съм му написал и помогна да променим case-a
eBay не са PayPal...

Явно при Cancel на търг има някакъв проблем защото не е само при мен




С няколко реда какво става:
1. Усещам, че продавача е измамник и не искам да платя.
2. Продавача се съгласява и отказва поръчката
3. eBay потвърждават отказа на поръчката
4. По неизвестни причини eBay вкарва отказаната поръчка към фактура с други поръчани неща.
5. eBay не прима диспут за нещо което вече има отворен диспут (което е и нормално да не може да се оплачеш за нещо което е отказано, но не е нормално същото нещо да се вкарва от същите които са го отказали и да те карат да го платиш).
6. PayPal казват, че са с вързани ръце и не можеш да се оплачеш при тях, защото си се оплакал на eBay.
7.  След стотици търсения и изпращания на писма до PayPal получавах един и същ отговор (явно копи пейст на готови отговори правят) и се отказах от тях.
8. Отиваш в банката и подаваш оплакване за поръчана и не пристигнала стока (добре, че го платих с картата, а не с баланса, че тогава не ми се мисли) .
9. Ще пиша като излезе резултата от разследването на банката


П.С. Искам да благодаря предварително на Централна Кооперативна Банка (http://www.ccbank.bg) и най вече на техния служител Анна Савова за помощта и обяснението при попълването на бланката за оплакване.

1 коментар:

  1. imam podobni problemi...moje li da se swarjem i da te pitam?qvno si zapoznat s disputite v paypal...moqt skype hristov754

    ОтговорИзтриване