Най големия кошмар за един шофьор на турбодизелов автомобил е да му "гръмне турбото". Има два варианта след "гръмване на турбото":
1. Вариант - колата не може да набира над 40-50 км/ч и няма сила защото турбото е "избягало". В такива случаи спирате колата възможно най скоро и се обаждате на някой да ви дръпне до най близкия сервиз.
2. Вариант е по лош за вас, вашата кола и вашето финансово състояние. Турбото гръмва обикновенно при висока скорост (100-140км/ч и нагоре) и по този начин в двигателя влиза масло през турбото вместо въздух. Двигателя ускорява неконтролируемо и дори да изкарате ключът, колата няма да загасне и навлиза (реално минава червените обороти които са изобразени на вашия километраж) в червените обороти. Единствения начин да спасите колата си от основен ремонт (ремонт или смяна да двигател - 2000-3000 лв. и нагоре в зависимост от модела + ново турбо 800-1500 лв.) е да включите на 4-5-6 предавка, да дръпнете ръчната спирачка и да задавите колата (нов съединител + скоростна кутия+ турбо 1300-2000лв. общо). Разбира се горния метод се прави след като сте намалили скороста до 0 км/ч и тогава правите метода. Цените са много приблизителни, но това е по добрия вариант да се справите с бягащ дизелов двигател.
Най-добре е когато се забележи бял пушек на огледалото за обратно виждане да се загаси мотора с натискане на спирачката докато колата е в движение и на скорост и повече да не се пали докато се реши проблема или ако се случи така, че мотора започне да се форсира веднага се гаси на 5-та!!!
НЕ МАХАЙТЕ КАБЕЛИ НА СВЕЩИ ИЛИ КАКВОТО И ДА Е БИЛО ОТПРЕД В ДВИГАТЕЛНИЯ ОТСЕК. ТОВА МОЖЕ ДА ПРИЧИНИ ЗАПАЛВАНЕ НА ВАШИЯ АВТОМОБИЛ.
Ако вашата кола е АВТОМАТИК, единственото спасени (горния метод с задавяне на колата с помоща на 4-5-6 скорост е неприложим при автоматиците) е да спрете достъпа на въздух до вашия двигател.
Дали същото важи за бензинов мотор ? все пак там без свещите няма да продължи неконтролируемо ...
ОтговорИзтриванеПри бензиновия мотор, това нещо не може да се случи. Там при изключване от ключа, двигателя загасва, защото се спира подаването на ток към свещите. При дизеловия двигател, дори да го изгасите, самата детонация продължава и ще работи докато вкарва въздух.
Изтриваневажи,важи,направи ми го скутер хонда пантеон 2000г 150 куб 2 такт-с масло щил в бензина-почна да се форсира кат лудо -на спирачка не гасне -автоматик е ,контакта е изключен,изкарах лулата на свеща-и продалжава да се форсира до дупка от детонацията без искра загря взе да пуши чак ,добре 4е развихме свеща като си изгорихме прастите че спасихме двигателя и изгасна !!!!и после разбрахме че ако изкаращ кабелите на електрониката от буксите под седалката гасне !!само не разбрах защо тъпия японец е оставил захранени с ток управляващите модули за вдигане на оборотите при условия 4е е изключен контактния ключ !!!!
ОтговорИзтриване