За моторите и нещо повече от Адреналин ли са те ?

Значи да започна с малко предистория . Имам "Б" категория от училището в което учих (АВТОТО). Казано иначе , зад волана на МПС съм от 18 годишен , а личен автомобил имам от 19 годишен (закупен с лично събрани средства а не от мама и тати) . Първото ми автомобилче беше СИАТ ИБИЗА 1.6 1998г. който свърши като скрап :( след едно ПТП по моя вина и по вина на пътната обстановка изразяващо се в огромна дупка посредата на пътя която преобърна колата заради несъобразена скорост (за щастие в колата бях сам и нищо сериозно не стана). След това си купих НИСАН ПРИМЕРА П11 1.6 1999г. , много здрава кола както и всички или повечето японски коли , ама ади да не правя реклама на марката щото освен че колата е велика повечето хора които карат такива коли не са обикновенни хора (за повече инфо за какво говоря проверете в http://www.nissanbg.com/forum/index.php) . Малко се отплеснах от темата ама ще разберете защо има толкова дълга предистория като прочетете цялата статия . По времето когато си купувах автомобила благодарение на СЕСТРА МИ колкото и странно да звучи се записах и изкарах "А" категория в гр.Пловдив в едно даскало до затвора в Кичука (в момента не мога да се сетя за името на даскалото) . Общо взето съм много доволен че го изкарах тогава защото цената беше 130 лв. а в момента за тази категория е от 500-650лв и нагоре ,а освен че цената е покачена и сами изпит е станал доста по сложен и се кара градско след минаване на изпита на полигон. Ето го изпита в момента:

1-рото е минаване през пясък
2-рото е минаване през осморка (два пъти).
3-тото е заобикаляне на препядствия с бавна скорост.
4-тото зад теб се качва втори човек и трябва да миниш напред 20-тина метра с него да заобиколиш един конус и да се върнеш назад още около 25-30 метра и да спреш на точно определено място, където втория човек слиза и ти продължаваш сам.
5-тото е заобикаляне на препядствия с висока скорост (30км/ч).
6-тото е трябва да се засилиш и до точно определен конус да минеш с 50км/ч и на незнам дали има и 5 метра да завиеш (емитира внезапно изкачане на "нещо" пред теб) и да спреш на точно определено място.
7-то е пан на точно определен конус да минеш с 50км/ч и да спреш след няколко метра там пак в едно очертание.
8-то е симулационно кръстовище с работещ светофар и завой след светофара наляво или надясно по преценка на курсиста
9-тото е качване на греда
10-тото е "охлюф" - правене на кръф като мотора се управлява само с една ръка


Общо взето май така е по добре защото обучението ти става доста по добро и те подготвят за бъдещата "езда" . Когато аз изкарах курса лично инструктора ме предупреди ,защото разбра от сестра ме че съм малко луда глава , когато си взема мотор да покарам поне седмица възможно най много часове по малки улички в квартала и да не си позволям да развивам скорост над 50км/ч което за мотор е .... трудно постижимо . Мотора който ми беше пръв беше SUZUKI GSXR 750 и общо взето това е мотор който не допуска грешки . Скорост от 50км я постигаше още с "сядането на седалката" и няма да лъжа ,че в началото ми изкара акъла и карането на мотор за мен не беше удоволствие , а по скоро огромна порция адреналин от страха . Просто карането на мотор и возенето в кола нямат нищо общо . Развивал съм хмм определена трицифрена скорост на магистралата до Стара Загора с НИСАНА ми и тази скорост се равнява на да кажем 90км/ч с мотора (поне в началото докато свикнеш) и просто като те духне вятъра в гърдите и имаш чувството че летиш с огромна скорост докато не осъзнаеш че караш всъщност с 60-70 км . Общо взето от едно лято каране на мотор имах толкова готини и позитивни емоции (не че нямаше и лоши емоции) колкото нямам с кола а карам кола от 18 годишен . Няма да крия че имаше случаи в които ми настръхваше косата в каската и "напълвах" гащите от страх но в началото това е нормално . Няма да крия че мотора го изпусках 7-8 пъти като 2-пъти чупих ръчката на съединителя и 1 път ръчката на предната спирачка но това може би е нормално защото мотора не е никак лек (240 кг. "мокър" ,което ще рече с маслата и бензина и другите течности) , а и е доста висок . Сега искам да ви разкажа за емоциите и адреналина който постигна за това лято (2009) независимо от това дали са позитивни или гадни .

Готиното
Убедих се че моторист е като титла . Където и да карам всеки моторист който ме види ми маха с ръка/бипка/присветва и общо взето ти сгрява сърцето отвсякаде . Правиш много запознанства ей така на пътя . Има една случка която ми се запази в съзнанието и ще я помня много време сигурно. Отивах към гр.Труд от гр.Пловдив покрай Ален Мак и в насрещното(в посока Пловдив) малко след светофарите на Ален Мак мина моторист на който му махнах и той ми присветна. Продължих да карам към Труд и след малко в огледалото си видях същия моторист ,който явно е обърнал в Пловдив , да ме настига . Намалих и се изравнихме с него като си дигнах шлема на каската да може да го чувам по добре , и почнахме да си говорим така в движение . Пита ме от колко време карам, къде обикновенно карам, с кой карам, как е мотора и т.н. и всичко това в движение с непознат. Накрая ме попита на къде отивам и ако искам да дойде с мен че нямало какво да прави и се чудил каде да се разходи . За съжаление отивах да оправям един компютър в Труд и нямаше как да го взема с мен и му обясних това. След като разбра че съм тръгнал по работа ме попита дали искам да тестваме моторите до Труд а после той щял да обърне да се прибере в Пловдив (тъй като по този път няма каде да се направи обратен завой защото има мантинела посредата на пътя) . Разбира се приех и ги дръпнахме ,малко уточнение за хората които не знаят за кой път говоря , пътя е трилентов (ммм май не съм сигурен) и е доста широк , не съм голям познавач на мотори ама май неговия беше 600 кубика и общо взето го "изядох" но не сме се състезавали и много дълго де (до xxx km/ч) . Малко преди Труд той ми присветна и направи обратен а аз останах с приятни емоции от запознанство в движение (ако някой се познае от разказа да пише в коментарите да се уговорим да бръмнем из Пловдив живот и здраве през 2010 лятото) . Няма да коментирам емоциите от мото съборите (бях само на Стара Загора 2009) защото просто такъв кеф няма . Тръгнахме 4-ма човека от Пловдив за Стара Загора и макар че бяхме само за един ден (аз бях нощна смяна както и едно от момчетата) се размазахме от кеф .

ГАДНОТО
Ами колкото и забавно/готинo/адреналинно и още много готини неща да е карането на мотора си има и гадни неща . Първото и най важното е това че на пътя моториста е "НЕВИДИМ" . Да точно така ,правилно сте прочели , той е "НЕВИДИМ" за останалите участници в движението . Според един мой приятел няма как за 1 час каране на мотор да не те засечат поне един път , или някой ГОУФ да ти застраши живота с някоя простащина . Мислех че преувеличава когато ми го каза това но се убедих че е прав . Разберете го и го запомнете , това са неща които се учат на курса за Б категория подяволите, преди да правите маневра и престрояване погледнете в огледалото (дори това не правят някои) и след това обърнете поглед за секунда и погледнете мъртвата точка за моторист или кола . Просто много хора не си правят труда да погледнат и после се чудят защо моториста на светофара се бута да е най отпред и му се ядосват че те ще чакат в задръстване а той ще мине . По принцип не насърчавам и по закон е забранено минаването на моториста между спрели коли на светофара , но ако той не го направи това (аз в началото не го правих и даже направи забележка на моя приятел за това) някой кретен ще го засече с почти 60% сигорност когато светне зелено ако той чака на светофара вместо да се вреди най отпред . Както по рано казах ние сме "НЕВИДИМИ" и поради тази причина трябва да се поставим на видимо място иначе някой ще те засече и утрепи и после ще каже "АМИ НЕ ГО ВИДЯХ" . Просто не можете да си представите след като сте карали известно време мотор когато се качите на кола и очите ви се въртят на 360 градуса и винаги гледата в мъртвата точка преди да направите маневра защото знаете че там може да има някой . Мирогледа ви се променя изцяло , както и начина ви на наблюдения на околната среда когато сте зад волана . Нагледах се на руси каки за които думата "МИГАЧ" е китайска ,а думата "ОГЛЕДАЛО" служи само за слагане на грим . Това е една от основните причина карането на мотор да е опасно и свързано с доста лоши емоции .

Извода за мотора е ,че е едно доста приятно занимание независимо от лошите си страни и опасности ,стига да карате внимателно и да знаете че ВИЕ сте "НЕВИДИМИ" за останалата част от вдижението.

Няма коментари:

Публикуване на коментар