Защо не можете да копирате над 4 ГБ файл на нова флашка ?

Купили сте си нова флашка и се опитвате да копирате някой HD филм, чийто размер е над 4 ГБ. Имате достатъчно свободно място, но при копиране получавате грешка, че файла не може да се копира. Има две възможни причини за това. 1-та причина която е най лошата е, че сте попаднали на "фалшива флашка". Това означава, че размера който е написан на етикитети и на самата флашка не е реален. Дори в windows-a да ви показва, че размера отговаря, реално размера и е около 512 до 1 гб вместо очакваните 6/12/36 или колкото пише на нея. Това е доста разпространена измама в ebay и много хора се опариха от такива флашки. Лесно можете да разпознаете, че се опитват да ви измамят по това, че цената е 1/3 от цената на флашка с този размер. 2-рата причина за това да не можете да копирате големи файлове на флашката е нейната файлова система. По неизвестни за мен причини, всички производители при производството на флашки използват FAT32 файлова система. Тя позволява да копирате файлове с размер до 4 ГБ минус 1 байт. По този начин всеки файл над 4 ГБ няма да може да се копира на флашката. Решението на проблема е лесно, но е добре да го направите още в началото когато сте си купили флашката. Ако вече имате информация на нея ще трябва да я преместите и чак тогава да използвате метода за промяна на файловата система на флашката. Ето как можете да convert-нете FAT32 файлова система в NTFS. (ПРЕДИ ТОВА АКО ИМАТЕ ИНФОРМАЦИЯ НА ФЛАШКАТА Е ДОБРЕ ДА ПРЕМЕСТИТЕ ИНФОРМАЦИЯТА НА ДРУГ НОСИТЕЛ)

Пускате command promp през старт менюто (start>run>cmd)
В него пишете
convert driveletter: /fs:ntfs
като driveletter го заменяте с буквата на вашето устройство. Например ако нашата флашка се появява като F: пишем
convert F: /fs:ntfs

11 коментара:

  1. Стана ! благодаря много :)

    ОтговорИзтриване
  2. А, обратният път възможен ли е? Трябваше ми да гледам едно филмче, но понеже ми се случи същата история, се оправих както е в описанието. Сега обаче, когато ми трябва флашката, за да слушам музика в колата, СД-то ми изписва еrror.

    ОтговорИзтриване
  3. http://existenz55.blogspot.com/2013/10/otntfskumfat32.html
    Тук съм написал начина да се направи. Ако имаш проблем, пиши повече информация.

    ОтговорИзтриване
  4. И при мен стана! Много Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. "... По неизвестни за мен причини, всички производители при производството на флашки използват FAT32 файлова система..."

    По спомени FAT32 се използва масово, защото се информацията може да се прочете от MAC и Linux ОС.

    ОтговорИзтриване
  6. Супер и при мен стана! Много благодаря!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз го направих и записвам вече :) много ви благодаря

    ОтговорИзтриване
  8. Имах същият проблем.Всичко стана така,както е написано!Много Благодаря!!!

    ОтговорИзтриване
  9. при мен не се получи изписва ми неща , че не можело RAW формат нещо си
    и сега като искам да го върна както си беше , не мога защото ми изчезна FAT32 от списъка за форматиране и сега не мога да си отворя въобще флашката

    ОтговорИзтриване
  10. Stana i to bez da se iztrie nishto...
    B L A G O D A R Q (Y)

    ОтговорИзтриване
  11. чудех се как да прехвърля Led Zepp's Celebration Day. Стана перфектно. Благодаря.

    ОтговорИзтриване