Какво е общото между iPhone и Ducati ?!?

Какво може да е общото между iPhone и Ducati ?!?
Едното е телефон, а другото е мотоциклет и реално нямат много допирни точки.
Въпреки това, че са два коренно различни продукта, всъщност имат толкова много допирни точки, че след прочитане на това което съм написал ще се съгласите с мен.

Започваме с iPhone (последното налично на пазара iPhone 6 и iPhone 6 plus).
Преди 6 месеца се сдобих с телефона (когато все още беше нещо "изключително" за България и дори при операторите беше трудно да се намери налична бройка в желания цвят) и като цяло първите впечатления от него бяха "Уауу". Алуминиев корпус (телефона изглеждаше като космически кораб спрямо Note3 с който съм и в момента), супер тънък, уникално бърза операционна система (за параметрите си оптимизирана на 100%) и като цяло летях в небето от щастие от придобивката.

(снимката е направена 16.04.2015 когато цената е почти "нормализирана",а телефона е пуснат на 9 септември 2014 за продажба)

След около 4 месеца ползване се оказа, че този телефон не е за мен. След преминаване на първоначалната "еуфория" от това, че имаш Apple продукт се замисляш за това реално какво имаш реално.
1. Бъгав телефон (който казва, че iPhone не забива и е супер бърз, не е борави достатъчно професионално с него). При вдигане първите 2 секунди мелодията продължава (не е до моята бройка, а е при всички  iPhone от 4 до 6 plus) да звъни и ви проглушава ухото (нормално е като дигнете да допрете слушалката до ухото).
2. Крашвания и забивания..... Наистина Note 3 ми забиваше и имаше бъгове, но при Apple положението е същото. YouTube ми забиваше на черен екран и трябваше да спирам приложението. Понякога завъртането на екрана се бъгваше и екрана спираше да се завърта с завъртането на телефона (това нещо при Note 3 никога не ми се е случвало при 2 години и нагоре ползване).
3. Цената.... Цената на iPhone е без коментар. След продажбата на iPhone останах само с Note 3 и реших да си купя Note 4...


(снимката е направена 16.04.2015 ,а телефона е пуснат на 19 септември 2014 за продажба)

Направо се родих с този телефон (спрямо ограничения откъм приложения iPhone).

Какво прави впечатление от снимките на двата телефона ??!??

iPhone-a и Note-a са пуснати по едно и също време (почти), но цената още от пускането им е доста различна (от Мтел го бяха пуснали в началото на 2400 лв., но това е друга тема)...
Apple продукта е с толкова завишена цена само защото е Apple...
Като характеристика и параметри (мое лично мнение), Note 4 е поне 1 категория по добър от iPhone 6 plus.

Сега да се върнем към Ducati и какво е общото с iPhone ..
Мнооооого красиви мотори. Като цяло винаги ми е харесвал външния вид на Ducati (Ducati 748, Ducati 1098, Ducati 1198, Ducati 899 и т.н.)




НО заслужават ли си цената (наблягам на това, че всичко е мое лично мнение и мои размишления върху това) ????

Panigale 899 White - цена 33 500 лв.
Panigale 899 Red - цена 32 700лв.
Максимална мощност 109 kW (148 hp) @ 10,750 rpm

Максимален въртящ момент Nm (73.0 lb-ft) @ 9,000 rpm

Super Sport CBR 1000 RR ABS  Цена (в лeвa с вкл. ДДС) 29 800 лв. 
Максимална мощност 131kW/12000min-1 (95/1/EC)
Максимален въртящ момент 112Nm/8.500min-1 (95/1/EC)

Вярно е, че за някои Ducati е като религия (същия проблем като при Apple феновете) и не биха карали друг мотор освен Ducati (или не биха си го признали), но тази разлика в цените и характеристиките (сами можете да сверите и другите характеристики за да не става прекалено дълъг поста) е прекалено голяма (колкото е между Note4 и iPhone 6 plus).

За мен Honda-та е по практичен мотор (като цена, качество и т.н.) от Ducati и ако трябва да избирам бих заложил на Honda.
Ако бях "кифла" (да не се обиждат всички фенове на Ducati) бих си взел Ducati (като едно 80% от хората купуващи Apple продукти без да им е нужен и да имат идея как се ползва "само защото е Apple") защото е нещо което рядко се среща по пътищата (цената и поддръжката сигурно има някакво влияние за това).

От сега да кажа за хората които ще кажат, че "гроздето било кисело" не е така.
Разликата в цената не е чак толкова фрапантна (където си дал 29 800 ще дадеш и 32 700), но самото удобство (от представителство на Ducati да ме извинят, но не всички караме като на MotoGP и WSBK за да се радваме на "сухия съединител" и да го смятаме за предимство когато за мен е недостатък при ежедневно каране) от Honda (сега е момента, ако някой от Honda прочете блога да ми подари една 600RR за 30-тия ми рожден ден за рекламата която им правя :) )

От Ducati Bulgaria е желателно и да се научат как се прави реклама и как трябва да се държат с потенциалните си клиенти
Разбирам, че работата с живи хора е доста кофти в повечето време (и аз работя с хора на живо и знам какво е), но на нападките трябва да се отговаря с бизнес отношение, а не като на селския мегдан (или на мото събор:) ).
Разбираме (поне предполагам повечето които имат мотори), че повечето хора не знаят как да се качат на мотор и евентуалните одрасквания по мотора и щетите са лошо нещо, но можеше да се предвиди нещо за да може човек да се порадва по добре на марката (дори някой да се снима за Facebook-a на ваш мотор ТОВА Е БЕЗПЛАТНА РЕКЛАМА).

В заключение Apple и Ducati са две фирми които разчитат на изключителността да притежавате продукт на някоя от двете компании. 
Това вдига цената на продукта, но въпроса е дали наистина си заслужава тази разлика в цената.

П.С. Сега започнаха и "заплахи" според мен....

1 коментар:

  1. Здравейте,
    Първо всеки има право на мнение.
    Гледам българина е направил много и естествено критикува, нищо че за 24 години в супербайк шампионата ducati има 17 титли при конструкторите и 14 при пилотите ( което е ПОВЕЧЕ ОТ ВСИЧКИТЕ ИМ КОНКУРЕНТИ ВЗЕТИ ЗАЕДНО)
    Единствения стокив мотор Ducati Multistrada който е победил в Pikes Peak . За незапознатите ще отбележа че в дукати се слагат само най добрите части : брембо спирачки, sahs задно регулируемо окачване, marzochi предница , remus ауспуси, ducati quck shift ( сменяне на предавки без съединител, единствените от тив години с такава система ) ползват многодиакови сухи съединители и това е някъде до към 2006 , след това започват ohlins окачване регулируемо (предно и задно) , доста системи и тракшъни. Akrapovic ауспуси, също така двата сравнени мотора не са в категория, дукатито е още по скъпо защото е с по добро пътно поведение и по удобния мотор, съвсем различен тип двигател, по малко оборотен и по бърз, по лек има страхотни CORSE версии 1199 superlegera -суперлек, италианския дизайн струва повече, така е, по хубав е, работено стабилбо върху него

    ОтговорИзтриване