Няколко съвета за колегите мотористи !!!

Преди да се качите да карате мотор , изкарайте книжката и то при добър инструктор да не стане като на това клипче .

Лично аз когато изкарвах А категория се бях качвал 1 път да карам и след като ми обясни инструктора доста неща просто разбрах че съм можел да се утрепа .


Ами тук смятам да напиша няколко съвета от моя "дългогодишен" опит зад масура на мотора ;) (дългогодишен разбирай 2 сезона каране по 3-4 месеца) . Причината да си мисля че това са добри съвети е че аз съм начинаещ все още и според мене някой трябваше да ми ги каже или сподели тези неща а не да ги научавам с риск за живота си .

1. Никога ама никога не се състезавайте с "ГОЛФОВЕ ГТИ 2" . Истината е просто че няма кола (поне в България) която да изпревари мотор на 100 метра дори да е 600 кубиков . Един мотор тежи от 160-240 кг докато най леката кола е около 700 кг. Няма смисъл да се доказвате че сте по бързи защото всъщност вие наистина сте по бързи . А ето я и моята история свързана с този съвет :
Паркирам на светофар и чакам като съвестен гражданин да светне зелено . До мен паркира споменатия ГОУФ ама в случая беше някъв "тунингован опел" с сини пръскалки . Не видях кой шофира споменатия "изтребител" но имаше доста готина пътничка която се загледа в мен . Явно на ГОУФ-аджията това не му хареса и реши да почне форсира "1.6 турбодизел инжекцион с бензин 4х4 с кожена каросерия" за да се направи на мъж пред приятелката му предполагам . Разбира се опънах и аз един път масура (тогава бях с някво 600 кубикова ямаха от 1993 :) и щом светна светофара тръгнахме . Разбира се още преди той да е минал средата на кръстовището аз го бях минал кръстовището но не съобразих че още не са изключени светофарите а тъй като съм на "път с предимство" (когато си на мотор такова нещо като път с предимство няма както ще прочетете по нататък) не опуснах масура и почнах да редя 1 2 3 4 ... опааа червен светофар светещ ярко срещу мен . Тъй като това ми бяха едни от първите качвания на мотор прецених че ако се заиграя с спирачките ще стане мазало реших да премина пък ако е писано ще стане мазало пак . Вътре в кръстовишето ме светнаха фарове и чух клаксон но явно колата наби спирачки и се разминах само с едно "пране на гащи" и от тогава такива състезателни изпълнения особено вечер не .

2. Вие никога ама абсолютно никога не сте на път с предимство . Това трябва според мен да се преподава още на самия курс за А категория . Това ,че сте на път с предимство няма да ви интересува когато ви засече някоя кола и в най добрия случай се окажете в болница . Карайте с презумицата че на всяко кръстовище вие сте с знак "пропуснете движещите се с предимство" . Не казвам да спирате и да чакате другите да минат защото тогава има голям шанс някой да ви натресе отзад . Просто преди кръстовището леко намалете да видите да не би някой да е далтонист и да не види че му свети червено или да си мисли че докато стигне кръстовището ще му светне зелено . За мой късмет такъв инцидент до сега съм нямал ама като видя че остават 5 секунди на светофара и аз не съм достатъчно близо просто си намалям и чакам . Предпочитам да почакам 20сек до 1мин отколкото да седя в болницата 2 месеца а не дай си боже и жито да раздава някой мой роднина за това че не ми се е чакало 1 мин . Това ми напомня на един виц за "джигити" :
Приближават се двама приятеля до едно кръстовище, вече по малките часове, светофара свети мигащо жълто и те са на пътя с предимство. Управляващия МПС-то намалява до пълзяща скорост а возещия се му казва:
- Карай де, по път с предимство сме, виж знака.
- А тия другите дали го знаят?


3. Вие сте невидим

4. Винаги пускай каращите агресивно участници в движението да те изпреварят по възможно най-безопасния и ИЗБРАН ОТ ТЕБ, а не от тях начин.

5. Не изпреварвай намаляващи коли! Факта, че ти ускоряваш, а те намаляват, може да те постави често пред необходимостта да спреш зад тях, като освен тяхната скорост, трябва да убиеш и допълнителната, която си развил. Да не говорим за случая в който някой е решил да прави ляв завой без мигач.

6. Оставяй възможно най-голяма дистанция отпред!

7. Не предприемай маневра без да погледнеш през рамо!

8. Не започвай да ускоряваш преди да си преценил всичко и да си погледнал навсякъде, вкл. през рамо!

9. Понякога за да избягаш от опасна ситуация е нужно подаване на ГАЗ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар